En.Abdul Kadir is my dad..beliau sangat menggmemari bercucuk tanam nih..boleh kate keliing rumah ni penuh dengan tanaman je..habis hijau rumah ni sok..hehe..aku reti menanam ke tak??sedangkan nak siram pokok pon da malas ni kan pulak nak menanam..huh..bukan aku tanam pokok,,pokok tu yang aku kang..

my dad..

seleps selesai petik,,kite bungkus kasi jual..semua bisnes ni mek!hehe

ini daun kesum..digunakan bila nak masak cili padi..terutama ikan baung..pergh!!

tebu ni bukan ayah aku punye..cine punye..tapi dorang memang baik giler..sampaikan cine tu bg kunci pagar kat ayah aku kalau-kalau ayah aku nak amek tebu ke..

pokok kelape pon ayah aku tanam..elok benar la tu,,sebab cuaca sekarang panas..

bunga lah pulak..my dad also flowers lover tau..hehe

ha pokok ni baru nak kenal dunie agaknye..aku tak kenal die,,die pon tak kenal aku..haha

 

 

 

  

tu lah sedikit sebanyak tanaman yang ade kat sekitar rumah aku ni..tak termasuk lagi daun pandan,,serai,,bende,,limau kasturi and macam pokok bunge lagi lah..biar nampak cam serabut sikit,,tapi hakikatnye dapat mengurangkan sikit peluh kat ketiak yang kian basah dek bahang..zzzz 

lesson of the season : save our motherearth!